Hogyan töltődjünk fel anyaként?

2018. július 14.

A legodaadóbb anyának is szüksége van arra, hogy néha csak magával törődjön. Az anyai lét, a családról való gondoskodás folyamatos szolgálat, amiből nincs hétvége vagy ünnepnap, és ha nem figyelünk oda az erőinkkel való megfelelő gazdálkodásra, akár teherré is válhat. A fáradt, kimerült nő, anya és feleség türelmetlen, rosszkedvű. Ennek elkerülése érdekében érdemes megfogadni az alábbi tanácsokat.

Segítséget kérni nem szégyen. Különösen akkor nem, ha egy anyának van szüksége némi szabadidőre, amikor a 24 órás gyerekfelügyeletből kiszakadva pár órát csak magával törődne. Tűrőképességtől, fáradtsági szinttől és persze a lehetőségektől függően kérjük meg rendszeresen hetente vagy havonta egy-két alkalommal az apát vagy valamelyik rokont, családtagot, hogy vigyázzon pár órára a gyerekre, amikor egy kicsit csak magunkkal törődünk, hogy feltöltődjünk.

Masszázs

Felfrissíti a fáradt végtagokat, ellazítja a görcsben lévő izmokat, feltölt az érintés adta örömökkel, stimulálja az idegrendszert, boldogsághormonok termelésére késztet, felgyorsítja a szervezet méregtelenítését, széppé varázsolja a bőrt. Speciális fajtája akár fogyaszthat is. Mi kell még?

Egyéb szépségápolás

Kicsi gyerek mellett nem sok mindenre jut idő, főleg az otthoni „wellnessezésre” nem. Menjünk fodrászhoz, végeztessünk arcmasszázst, manikűröztessünk vagy szaunázzunk. A kezeléseknek több jótékony hatása is van: nem csak pihentetnek, hanem szebbnek érzi magát tőle az anya, ami az önbecsülésnek is jót tesz, és a még a férj is hálás lesz érte.

Zenehallgatás, koncert

Pár hónapos babával nem lehet koncertre menni, mert hangos vagy, mert a baba hangoskodik. Pedig a zene rezgései nem csak az idegrendszerre vannak harmonizáló hatással, hanem a testben is ápoló-gyógyító folyamatokat indítanak el. Ha olyan helyre megy az anyuka, ahol énekelni is lehet, az még a belső feszültségek kiadását is lehetővé teszi.

Testmozgás

Az egyoldalú terhelés, mint például a gyerek cipelése, az egyik legrosszabb hatás, ami hosszú távon érheti az anya testét. Fussunk, jógázzunk, gyalogoljunk, tollasozzunk! A legjobb, ha valamilyen szabad mozgást választunk, mert a széles ívű nagy mozdulatok nagyszerűen oldják a testben tárolt feszültségeket. Rendkívül sok elfoglaltság közül választhatunk, köztük olyanok is vannak, amelyek akár a gyerkőccel is gyakorolhatók, ilyen például a baba-mama jóga, ami könnyen gyakorolható nagyobb gyerekekkel.

Barátnőzés, beszélgetés

Szintén sok fronton ható gyógyír. A kismama, aki hetekig alig találkozik felnőttel, és ugyanennyi ideig nem nagyon hagyja el a száját összetett mondat helyes ragozással, felüdül, ha érdeklődő felnőtt szemekbe nézhet. Menjünk olyan közösségbe, ahol megfogalmazhatjuk a minket foglalkoztató gondolatokat, ahol tanácsra, megértésre számíthatunk. Lehet ez a program kétszemélyes csevegés, kávézás a barátnővel, barátnőkkel vagy valamely más, tágabb asszonycsapat, egy közös hobbit űző tábor találkozója. Bármit is választunk, megújulva, felfrissülve térhetünk haza a családhoz.